ΕΠΟΠΤΕΙΑ
«…η εποπτεία μπορεί να θεωρηθεί ως ένα είδος ατομικού ερευνητικού προγράμματος στο οποίο το ερευνητικό ερώτημα είναι: Πως μπορώ να είμαι πιο αποτελεσματικός με τους πελάτες μου;» (Merry, 2010, σ. 193)
Παρέχω ατομική και ομαδική εποπτεία σε ψυχοθεραπευτές που εργάζονται με μια ανθρωπιστική και βιωματική προσέγγιση καθώς και σε εκείνους που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους στην Προσωποκεντρική Θεραπεία, το Focusing, και τη Θεραπεία Εστιασμένη στο Συναίσθημα.
Δουλεύω τόσο με νέους θεραπευτές που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην συμβουλευτική και ψυχοθεραπεία όσο και με πιο έμπειρους θεραπευτές που ενδιαφέρονται να συζητήσουν σε βάθος για τη δουλειά τους και την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη.
Όπως και στην ατομική ψυχοθεραπεία με ενδιαφέρει να δημιουργήσω μια σχέση σεβασμού και εμπιστοσύνης όπου ο εποπτευόμενος μπορεί να νιώσει ασφαλής για να συζητήσει τα συναισθήματα, τις σκέψεις, και τις εμπειρίες που σχετίζονται με τη δουλειά του.
Μερικά από τα ζητήματα που μπορούμε να διερευνήσουμε στην εποπτεία είναι τα εξής:
-
Ποιος είναι ο τρόπος που λειτουργώ ως θεραπευτής;
-
Ποιες είναι οι δεξιότητες μου στη δημιουργία μιας ασφαλούς και αποτελεσματικής θεραπευτικής σχέσης με τους θεραπευόμενούς μου; Πως μπορώ να βελτιώσω αυτές τις δεξιότητες;
-
Πως προστατεύω την ασφάλεια και την ευημερία του θεραπευόμενου και πως εξασφαλίζω τα καλύτερα δυνατά κλινικά αποτελέσματα για τους θεραπευόμενούς μου;
-
Ποιες είναι οι δεξιότητές μου στην κατανόηση του τρόπου που λειτουργεί ο θεραπευόμενος και την διατύπωση περίπτωσης;
-
Ποιες δεξιότητες παρέμβασης χρειάζεται να αναπτύξω ή να ενισχύσω;
-
Ποιες είναι οι εσωτερικές μου διεργασίες την ώρα της θεραπευτικής δουλειάς; Πως μπορώ να ενδυναμώσω την αυτεπίγνωση, την παρουσία και την αυθεντικότητά μου;
-
Ποιες είναι οι δυσκολίες και οι ανασφάλειες που με εμποδίζουν να είμαι αποτελεσματικός;
-
Πόσο αντέχω τα δύσκολα συναισθήματα του θεραπευόμενου και πως διαχειρίζομαι το άγχος μου μέσα στη συνεδρία;
-
Ποιοι είναι οι στόχοι μου για την επαγγελματική μου ανάπτυξη; Πως μπορώ να ενισχύσω την επαγγελματική μου αυτοπεποίθηση και ανθεκτικότητα;
Στην εποπτεία μπορούμε να αξιοποιήσουμε διάφορες διαδικασίες όπως η χρήση σημειώσεων από τις συνεδρίες, το παιχνίδι ρόλων, η χρήση της ερευνητικής και θεωρητικής βιβλιογραφίας, και η ακρόαση μαγνητοφωνημένων συνεδριών.
Η διάρκεια της ατομικής εποπτείας είναι 60 λεπτά και μπορεί να πραγματοποιηθεί από κοντά ή μέσω διαδικτύου (online).
Παραπομπή
Merry, T. (2010). Supervision as heuristic research inquiry. In K. Tudor, & M. Worrall (Eds.), Freedom to Practice: Person-centred approaches to supervision (pp.189-199). Ross on Wye, UK: PCCS BOOKS.